Prof. Dr. Andreas Hesse
RheinMoselCampus, Koblenz
E-Mail:
ahesse

Wirtschaftswissenschaften

Logo: RheinMoselCampus Koblenz

RheinMoselCampus

Koblenz Karthause, Konrad-Zuse-Straße 1
DE - 56075 Koblenz

Veröffentlichungen (Auszüge)

  • Hesse, A., Schmidt, H.J., Bosslet, R., Häusler, M. and Schneider, A. (2022), "How posting in social networks affects employee-based brand equity", European Journal of Marketing, https://doi.org/10.1108/EJM-06-2021-0396
  • Hesse, Andreas; Bündgen, Karolin; Claren, Saskia & Frank, Sarah (2022). „Practices of brand extensions and how consumers respond to FMCG giants’ greening attempts”, Journal of Brand Management, https://doi.org/10.1057/s41262-022-00274-w
  • Hesse, Andreas, Niederle, Franziska, Schön, Laura & Stautz, Daniela (2021): Consumer responses to brand communications involving COVID-19, Journal of Marketing Management, 37(17-18), 1783-1814. https://doi.org/10.1080/0267257X.2021.2000008
  • Hesse, A. & Rünz, S. (2020). „‘Fly Responsibly’: a case study on consumer perceptions of a green demarketing campaign”, Journal of Marketing Communications, https://doi.org/10.1080/13527266.2020.1842483
  • Hesse, A., Schmidt, H.J. & Baumgarth, C. (2020). „How a Corporate Influencer Co-creates Brand Meaning: The Case of Pawel Dillinger from Deutsche Telekom“, Corporate Reputation Review (2020). https://doi.org/10.1057/s41299-020-00103-3 (VHB-Ranking Level D)
  • Hesse, Andreas (2019). „Digital-lokaler Einzelhandel - Digitalisierung, Omnichanneling und Local-Commerce-Modelle aus Sicht des lokalen stationären Einzelhandels“, in: Wissenschaftliche Schriften des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften, Nr. 29, Hochschule Koblenz – University of Applied Sciences
  • Hesse, A.; & Höhmann, K. (2019): Management Basics - Einführung in die Betriebswirtschaftslehre. Litello-Verlag, Bonn.
  • Konferenzpräsentation Hesse, Andreas; Schmidt, Holger J.; & Baumgarth, Carsten (2019)
    “How brand ambassadors utilize social software platforms: The case of Pawel Dillinger from Deutsche Telekom”, 14th Global Brand Conference, Berlin, Germany, May 8-10, 2019.
  • Konferenzpräsentation Hesse, Andreas; Steenkamp, Pieter; Mugobo, Virimai; & Schmidt, Holger J. (2019)
    “Retailer brand management and digital maturity: Fresh perspectives by comparing and contrasting local markets in Germany and South Africa.”, 14th Global Brand Conference, Berlin, Germany, May 8-10, 2019.
  • Hesse, Andreas (2018). „Lokal, digital - oder beides?“, Fallstudie, Harvard Business Manager, Ausgabe 12/2018, S. 90-96.
  • Konferenzpräsentation „Utilizing Social Software for the Greater Good", Sustainability, Ethics and Entrepreneurship Conference, Washington DC – März 2018.
  • Hesse, Andreas; Kreutzer, Karin; & Diehl, Marjo-Riitta (2018). “Dynamics of Institutional Logics in a Cross-Sector Social Partnership: The Case of Refugee Integration in Germany”, Journal of Business Ethics, page 1-26, DOI 10.1007/s10551-017-3775-0 - (VHB-Ranking Level B), 2018
  • Hesse, Andreas (2018). “Digitalization and Leadership – How Experienced Leaders Interpret Daily Realities in a Digital World”, Proceedings of the 51th Hawaii International Conference of System Sciences, pages 1854-1863  -  (VHB-Ranking Level C), 2018
  • Fachvortrag „Ausprägungen und Erfolgsfaktoren von Local-Commerce Modellen“, BITKOM Arbeitskreis „Digital Trends“, Nürnberg – Januar 2018.
  • Impulsreferat „Ausprägungen von Local Commerce und das Fallbeispiel einer Kleinstadt“ im Rahmen des „Innovationscamp Handel 4.0“ der IHK Trier und des Netzwerks MITL – Trier – November 2017.
  • Konferenzpräsentation „Digitalization and Leadership“; 14th Workshop on Corporate Governance, Track: GAMOD „Governance and Management of Digitalization“: Brüssel, Belgien, November 2017.
  • Impulsvortrag „Manager-Perspektiven zu Digital Leadership“ im Rahmen des Diskussionsforums Digital Leadership von DEININGER Consulting & EBS Universität – Oestrich-Winkel – November 2016.
  • Konferenzpräsentation „Digitalization and Leadership – Theoretical and Practical Aspects of Digital Tools“, 13th Workshop on Corporate Governance, Track: GAMOD „Governance and Management of Digitalization“, School of Management SDA Bocconi, Mailand, Italien, Oktober 2016.